torsdag 28 januari 2016

Glad blås dag.....
Idag får vi hålla i alla våra saker, för som det blåser.
Det är nog bäst att inte ta skogspromenaden , utan
en promenad längs vägen får väl duga...



 Sedan är det ju skönt att komma in fast det är städning som gäller....
 Men har man varit i affären och hittat vår blommor är det ju hur mysigt som helst,..
 att pynta och göra fint inne...

och ute . När jag letade i mina gömmor så hittade jag denna gamla fina höna . fast det är ett tag till påsken är här så kan man ju inte stoppa in henne igen . hon får var ute i orangeriet.



GLAD BLÅS DAG        SANNE

onsdag 27 januari 2016

Årets första vårkänslor...

Tänk igår när jag var i stan så sprang jag på årets första penséer. Underbart ljuvliga det är vår för mig.
Kunde ju såklart inte åka hem utan dom.Så två st i ljusrosa följde med hem och står nu orangeriet 

 Så 2 st i svagt ljusrosa följde med hem och står nu orangeriet .

 Fast vintern fortfarande är kvar och tur är väl det, för det är ju underbart att ha våra olika årstider
så vi kan njuta och längta.

Men idag åker nog julgranen ut, nu barrar den för mycket


                                                 Sanne





söndag 24 januari 2016

 JANUARI TÖ..


Ja det där med tö och slask är ju inte trevligt, allt är blött och grått.
 Eller INTE , för tänk 
i dag hade dörren till orangeriet tinat och jag kom in !!!
 Så härligt att få komma in dit igen och se jag har ljuvliga hyacinter i knopp fortfarande, tänk när dom slår ut.... 



Inne har min nyinköpta camelia slagit ut. underbart creamvit tyvärr vet jag inte vad denna sort heter.Nu när frosten har försvunnit så skall den ut i orangeriet. Härligt att ha något som blommar även nu på vintern

                                                SANNE     




lördag 23 januari 2016

Januari Frost


Tänk vad  naturen kan åstadkomma utan människans hjälp. Men hinner vi njuta
av detta? Igår hade vi denna magiska dag i Blekinge då farbror frost kom på besök,
idag är det tyvärr borta. Tur att man var ute på en energirik promenad
och att man kan bevarar det med bilder, för att kunna plocka fram det när  man
längtar..
.

Ha en bra dag och njut av vad dagen har att erbjuda även en grå dag 
har sina ljusstrålar .
Sanne